Wat is employee engagement?

Employee engagement is de betrokkenheid en bevlogenheid van de werknemers. Het gaat over hoe de werknemers zich betrokken voelen bij de organisatie en zij dus meer inzet willen tonen voor het bedrijf waar zij werken.  Als de Employee engagement goed is zijn mensen dus ook sneller bereid om door te gaan voor het bedrijf en het bedrijf hogerop proberen te krijgen. Hierdoor groei je dus samen met het bedrijf maar kan je ook zelf groeien doordat je meer leert. En als je samen je doelen behaald is het leuker dan alleen.

Welke factoren verhogen de engagement?

 Als je de juiste persoon hebt voor de juiste rol is het dus makkelijker om de taak te voltooien. Doordat je meer investeert in het welzijn van de werknemers, krijg je minder vaak zieken. Zorg ook dat je duidelijk maakt dat je blij bent met welke taken je werknemers verrichten. Als je denkt dat je iets fout doet kan je altijd nog feedback vragen van je werknemers op je gedrag. Creëer geen mening over andere bedrijven en roddel dus vooral niet. Roddelen kan veel onrust veroorzaken en juist jouw bedrijf een slechte naam geven. Mensen houden van flexibiliteit en het is dus ook mooi als je jouw werknemers vrijheid geven en zelf beslissingen laten nemen. Maar al met al communicatie is de key. Als de communicatie slecht is krijg je miscommunicaties en kan er dus flink wat mis gaan en kan de sfeer dus ook minder worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *