7 tips zodat u goed uw sollicitatieprocess begint

1. Zorg ervoor dat uw arbeidsverleden correct is.

Controleer de namen van uw voormalige werkgevers, hun adressen, uw data van tewerkstelling en andere arbeidsbemiddeling, zodat deze altijd correct zijn.

2. Vul alle details in.

Wanneer er wordt gevraagd naar informatie, zoals werkgelegenheid geschiedenis, verwijs dan niet naar uw CV, dit komt over als lui. Vul de details over de aanvraag in zoals gevraagd. Zorg ervoor dat de informatie die u in uw sollicitatie verstrekt, overeenkomt met de informatie in uw cv. Neem de tijd om de vragen te beantwoorden, zorg ervoor dat u de juiste informatie geeft, terwijl u laat zien waarom u een goede match bent voor de functie.

3. Schrijf uw kwalificaties volledig uit.

Beschrijf uw kwalificaties volledig. Ga er niet van uit dat een recruitment bureau weet waar een acroniem voor staat.

4. Laat geen vragen weg.

Vul alle vereiste secties in of uw aanvraag kan worden afgewezen. Als een vraag niet op u van toepassing is, reageert u dan met “niet van toepassing”. Blijf altijd bij de waarheid – u moet uw antwoorden verdedigen in het interview. Door de sollicitatie te ondertekenen controleert u of de informatie juist is.

5. Vermijd het specificeren van salaris vereisten.

Vermijd het vermelden van een specifieke salariseis, geef een bereik of schrijf “open” of “bespreekbaar”. Dit kan dan in het gesprek beter en subtieler worden aangepakt. 

6. Houd uw referentielijst klaar om op te nemen in uw aanvraag. 

Zorg dat u een aantal referenties klaar heeft om mee te nemen naar uw sollicitatie. Vraag eerst uw vorige werkgevers of zij een referentie willen zijn voor u.

7. Controleer uw aanvraag op fouten

Essentiƫle sollicitatietips zijn onder meer het zorgvuldig nalezen van uw sollicitatie voordat u deze indient. Spelling en andere fouten kunnen uw kansen saboteren.

Bron: www.premiumprofiles.com