Auto rijden

Hier staan tips en trukjes om het dagelijkse leven dragelijker te maken of suggesties waarmee het iets makkelijker word allemaal. Heb jij er ook een paar? plaats ze dan in het forum zo help je andere mensen ook.

Moderators: Moderators, Informatie verzorgers

Auto rijden

Ongelezen berichtdoor ajn » zo aug 08, 2010 2:03 pm

Onlangs heb ik een herseninfarct gehad en zit nu midden in de diverse onderzoeken naar een mogelijke oorzaak.
Zo op het eerste gezicht ben ik er "genadig" van afgekomen en hoe niet naar een revaliadatiearts. Er is lichte uitval aan de linkerzijde en geen gevoel aan de rechterzijde. Ik kan wel de normale dagelijkse zaken, maar ben nog zeer terughoudend zolang de oorzaak niet bekend is.
Nu vertelde de arts dat de regels omtrent autorijden sinds juli veranderd zijn.
Weet iemand hoe dit zit en welke zaken je moet regelen alvorens weer te mogen rijden?
Alvast bedankt.

Ad
ajn

Re: Auto rijden

Ongelezen berichtdoor olga » do aug 12, 2010 11:48 am

je kunt bij het cbr aangeven dat je problemen hebt en dan rijd er iemand met je mee en kijkt of je hulpstukken nodig hebt in de auto en of het verstandig is in de auto om te rijden. heb dat vroeger ook gedaan en ik zou z`n stuurknuppel nodig hebben. maar ik weet niet of de tijden zijn veranderd. en er zijn mensen die afasie hebben en gewoon auto rijden hoor.
olga

Ongelezen berichtdoor Guus » do aug 12, 2010 1:10 pm

Je bent zowie zo bij wet VERPLICHT om alles te melden aan het cbr een hele hoop mensen weten dat niet maar als je doorrijd en je veroorzaakt of raakt betrokken bij een ongeval kan het heel erg naar uitpakken voor je....
En het stelt niet veel voor hoor er stapt er een bij je in de auto en kijkt of je alles nog goed kunt doen zoals kijken en de dignen bedienen dat is al dan krijg je een papiertje waarop staat dat je getest bent en dat je nog goed kunt rijden.
Het viel mij 160% mee :P
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » zo sep 22, 2013 10:24 am

Ik rij liever geen auto, omdat ik tunnel-zicht heb.
Wat je vandaag niet hebt gedaan, kan je morgen altijd nog doen.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 9:19 pm

Das dan maar beter anders hebben we er straks een hoop nieuwe leden bij ;)
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Hulp en oplossingen