Scholing voor NAH-ers

Over je studie problemen oplossingen en alles wat er mee te maken heeft.

Moderator: Moderators

Scholing voor NAH-ers

Ongelezen berichtdoor Rita » ma okt 02, 2006 4:05 pm

Hallo mensen,
Mijn naam is Rita en ik werk bij het REA-college in Ermelo. Dit college is er speciaal voor mensen met een visuele beperking maar men wil zich nu ook gaan richten op mensen met NAH. Mocht je interesse hebben in een scholing of in de mogelijkheid om te kijken wat je nog kan; reageer dan op dit berichtje. Zo kunnen we elkaar misschien helpen.
Ik hoor graag van jullie.

Groeten van Rita
Rita

Ongelezen berichtdoor yvon » ma nov 20, 2006 10:50 pm

hallo rita,
ik heet yvonne vermeer en heb een herseninfact gehad. ben rechtszijdig verlamd. kan in middels weer een beetje lopen. mijn rechterarm doet helaas niets meer. denk je dat er voor mij ook werk te vinden is?
groetjes yvon
yvon

Ongelezen berichtdoor Guus » ma nov 20, 2006 11:18 pm

Heb je daar ook een link van Rita dan zet ik hem erbij en ik hoop dat mensen dan hem vaak bezoeken en mischien weer een leven kunnen opbouwen met hulp van jullie..
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor Rita » do nov 23, 2006 8:47 pm

Guus schreef:Heb je daar ook een link van Rita dan zet ik hem erbij en ik hoop dat mensen dan hem vaak bezoeken en mischien weer een leven kunnen opbouwen met hulp van jullie..

Dit is het link adres
http://www.reacollegenederland.nl/

Als je dit adres opzoekt vind je nog meer lokaties waar REA college's zitten en die je misshien kunnen helpen. Probeer het eens.

Groeten van Rita (Ik werk in Ermelo)
Rita

Ongelezen berichtdoor Rita » vr nov 24, 2006 7:13 pm

Hallo Yvonne,
Door oefenen kan je vaak nog heel veel bereiken en ik denk dat er vast nog wel iets voor jou te vinden is. Ik weet niet of je een uitkering krijgt van een instantie maar dan zou je het daar ook eens kunnen vragen wat de mogelijkheden voor je zijn of bij het UWV (denk ik).

Ik zelf heb geen uitkering maar ik ben in mei 1979 aangereden door een auto toen ik de weg overstak met de fiets. Ik heb daarna 6 weken in coma gelegen en heb daarna ook veel moeten oefenen om weer te komen tot wat ik nu ben.

Succes!
groeten van Rita
Rita

Ongelezen berichtdoor yvon » vr nov 24, 2006 8:28 pm

Rita schreef:Hallo Yvonne,
Door oefenen kan je vaak nog heel veel bereiken en ik denk dat er vast nog wel iets voor jou te vinden is. Ik weet niet of je een uitkering krijgt van een instantie maar dan zou je het daar ook eens kunnen vragen wat de mogelijkheden voor je zijn of bij het UWV (denk ik).

Ik zelf heb geen uitkering maar ik ben in mei 1979 aangereden door een auto toen ik de weg overstak met de fiets. Ik heb daarna 6 weken in coma gelegen en heb daarna ook veel moeten oefenen om weer te komen tot wat ik nu ben.

Succes!
groeten van Rita

djw voor je reactie, en ja ik heb een uitkering van het uwv,maar ik heb ook hele slechte ervaringen met het uwv.
ik heb door die ervaringen asbsoluut geen vertrouwen meer in het uwv.
toch bedankt

groetjes yvon
yvon

Ongelezen berichtdoor oda » za nov 25, 2006 12:16 am

nou Yvon dan kunnen wij elkaar de hand geven.
Zelf heb ik er ook geen goed woord voor over.
Na twintig jaar mag nee dat zeg ik verkeerd moet je weer aan het werk.
Sturen ze je naar een reintegratiebureau Agens, deze mensen hebben me getest op wat ik verstandelijk allemaal zou moeten kunnen maar er ook iets mee doen nee. Steeds naar het uwv gebeld want het kost aardig wat voor het uwv maar nee geef niks hoor het hoort erbij zeggen ze dan komt allemaal goed niet dus want ze zijn voor het gemak vergeten dat ik al twintig jaar niet gewerkt hebt omdat ik het niet kan.
Maar goed het uwv betaald nu al meer dan twee jaar geld aan Agens voor niets doen.
Bah kan hier zo boos om worden
oda

Ongelezen berichtdoor yvon » za nov 25, 2006 9:43 am

oda schreef:nou Yvon dan kunnen wij elkaar de hand geven.
Zelf heb ik er ook geen goed woord voor over.
Na twintig jaar mag nee dat zeg ik verkeerd moet je weer aan het werk.
Sturen ze je naar een reintegratiebureau Agens, deze mensen hebben me getest op wat ik verstandelijk allemaal zou moeten kunnen maar er ook iets mee doen nee. Steeds naar het uwv gebeld want het kost aardig wat voor het uwv maar nee geef niks hoor het hoort erbij zeggen ze dan komt allemaal goed niet dus want ze zijn voor het gemak vergeten dat ik al twintig jaar niet gewerkt hebt omdat ik het niet kan.
Maar goed het uwv betaald nu al meer dan twee jaar geld aan Agens voor niets doen.
Bah kan hier zo boos om worden

hai oda,
agens daar heb ik ook bij gezeten! voor dat ik mijn infarct kreeg. ik had mezelf aangemeld. ik zat op dat moment al in de wao voor mijn migraine. ik had al verschillende keren aangegeven dat ik weer wilde gaan werken bij de arts van de wao maar ik mocht niet. ze hadden mij voor 80/100% afgekeurd. ik bleef zeggen dat ik best nog wel een aantal uren in de week kon werken maar geen volledige werkweek van 40 uur.
dus ik mezelf aangemeld bij agens.na een week of 2 kreeg ik bericht dat ik mee mocht doen aan het reintergratie-project bij agens. weer een week later kreeg kreeg ik een brief voor een herkeuring. moest ik weer 40 uur in de week gaan werken van hun. ik ben in hoger beroep gegaan(duurd ook ruim 1 jaar) uit eindelijk verloren. maar het was toch al te laat in de tussen tijd kreeg ik dat infarct.ik had zelf heel leuk werk gevonden in de horeca. thema avonden. ik was gastvrouw en speelde allerlei typetjes. voor mij het geschikte werk,kon mijn tijd zelf voor een groot deel indelen,kon ff rusten tussen door,was altijd in het half donker, helemaal goed voor mij.
op 18 maart 2005 had ikeen verpleegsters avond staan. ik was op mijn werk toen ik mezelf al niet goed voelde.ik sprak al wat moeilijker ,zingen ging al helemaal niet meer. een voor een vielen mijn funties uit.allelmaal artsen en verpleegsters in de zaal. ik zat achter , een dokter uit de zaal gehaald die dacht dat het gespeeld was.
ik kan niet meer verder vertellen is te moeilijk
groetjes yvon
yvon

Ongelezen berichtdoor oda » za nov 25, 2006 10:59 am

Lieve Yvon, ongelooflijk wat een verhaal, hoe kunnen ze denken dat je zoiets kan spelen, en ja dat agens en uwv je zou bijna denken dat het gewoon bij elkaar hoort en dat agens hun beleg op de boterham is.
oda

Ongelezen berichtdoor henk bor » za nov 25, 2006 1:25 pm

Hallo kijk voor arbeids reïntegratie eens na de website van Frank Wanders, zelf heeft hij NAH en is zijn bedrijf hierin gestart zijn website adres: http://www.nah-reintegratie.nl/ inmiddels zijn er al mensen die door hem serieus in een passend arbeidsplan terecht zijn gekomen.

Groetjes Henk
Kijk ook eens op http://www.nah-info.nl
henk bor

Ongelezen berichtdoor Moderator » zo nov 26, 2006 1:23 pm

Tja overlijden op het podium hoort soms bij de act denken toeschouwers. Mensen zet je verstand niet uit bij theater!
Moderator

Ongelezen berichtdoor Guus » zo nov 26, 2006 1:47 pm

Helaas is het zo dat je op dat moment een toneel spel aan het spelen bent en mensen snappen niet wat er wel en niet bijhoord tenzij ze het stuk al eens gezien hebben... tis vervelend maar nhet is niet anders.
Guus
Administrator
Administrator

Re: Scholing voor NAH-ers

Ongelezen berichtdoor hesters » di apr 05, 2011 9:03 pm

hallo,

Mijn zoon heeft NAH. Heeft nu ontheffing van de leerplicht. Zit nu op een zorgboerderij. Een gezonde jongen, maar in zijn hoofd wil het op scholen niet lukken, ook niet op speciaal onderwijs. Hij is lichamelijk gezond. Hij oogt als een normale jongen.

wat bieden jullie?

vr. groet, Hester
hesters

Re: Scholing voor NAH-ers

Ongelezen berichtdoor Guus » wo jun 01, 2011 1:49 pm

Ben benieuwd...
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Studie