Nieuw hier ;)

Wij stellen het op prijs als u zichzelf even voorstelt aan onze bezoekers.

Moderator: Moderators

Nieuw hier ;)

Ongelezen berichtdoor Mystery1980 » wo sep 25, 2013 9:01 pm

Goedeavond,

Ik zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Francis 32 jaar en woonachtig in Noord-Limburg.
Ik ben 14 oktober van de trap gevallen en blijkbaar verkeerd terecht gekomen ( weet het zelf niet want ik ben zo goed als 2 dagen "kwijt" ) en helaas nog steeds een hele waslijst aan klachten er aan over gehouden waar ik nu nog steeds veel last van heb.

De reden dat ik mij heb aangemeld heb is contact te hebben met lotgenoten en misschien tips uit kunnen wisselen?

Ik heb vreemd genoeg al diverse "diagnoses" gehoord, van zware hersenschudding tot schedelbasisfractuur tot hersenkneuzing en nog wat aparte dingen.

Groetjes,

Francis
Mystery1980

Re: Nieuw hier ;)

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 9:05 pm

Hoi Francis,

welkom hier ik denk dat je genoeg herkenning punten zal vinden op het forum.
Hebben ze geen hoofd wond of zo gemeld aan je?
Je zal een beste smak gemaakt hebben zo te horen...
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor Mystery1980 » wo sep 25, 2013 10:06 pm

Dank u Guus voor de reactie.

Ze zijn er wel achter gekomen dat ik een "battle-sign" bij mijn oor had, maar hebben hier verder geen actie op ondernomen ( bij de huisarts ).

Ik was al bekend bij een neuroloog omdat ik door een auto-ongeluk ( 2002 ) vocht in mijn ruggemerg heb, hiervoor ga ik om de 2 jaar in de MRI scan om te kijken of het gegroeid of gekrompen is.
Hier had ik in november een afspraak voor staan vorig jaar, toen ook meteen dit verhaal en klachten verteld.

Er is toen een CT-scan gemaakt van de hersenen om te kijken of er een bloeding te zien was en in ( ik geloof ) april dit jaar nog een MRI scan van de hersenen omdat mijn klachten niet willen verdwijnen.

Maar volgens de neuroloog is er "niks" te zien en heeft mij doorgestuurd naar een revalidatiearts en oogarts.

Het is allemaal erg raar verhaal om eerlijk te zijn, want er zijn meerdere deskundigen en artsen die zeggen dat mijn klachten wel met mijn hersenen te maken hebben, maar de neuroloog blijft volhouden van niet en wil verder ook geen moeite meer doen.

Nu loop ik al een hele tijd bij de fysio ( deze man heeft zelf op de afdeling neurologie in een ziekenhuis gewerkt en is dus een beetje neurologisch onderlegd zal ik maar zeggen ) en wat blijkt nu, de revalidatiearts heeft na onze afspraak mijn fysiotherapeut opgebeld ( deze had een verslag gemaakt van zijn bevindingen en opgestuurd naar de revalidatiearts ) en aangegeven dat er wel wat gezien was op de MRI scan, een soort "wazige vlekken of vlekjes" en de fysiotherapeut noemde dit "sluiering".
Maar verder is er niet gezegd waarom en wat etc. heb zelfs geen uitleg gekregen wat er op de MRI of CT scan te zien was?

Verhaal gaat nu andere richting op, ben bij de oogarts ( ziekenhuis bij mij in de buurt ) terecht gekomen, deze heeft aantal onderzoeken laten doen ( ook door een orthoptist ) en daar is uitgekomen dat ik een "neurologische afwijking" aan mijn oog heb en dat mijn ogen niet meer samen werken.

Ik ben door deze oogarts doorgestuurd naar een ( andere ) neuroloog in hetzelfde ziekenhuis en krijg nu een nieuwe MRI scan.

Excuses voor het lange verhaal...

Groetjes
Mystery1980

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 10:13 pm

Hallo Mystery,
u hoeft niet hoor ik voel me al oud genoeg ;)
maar welkom op het forum en een heel verhaal maar dat geeft niets daar is het forum ook voor. ;)
Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan om naar een second opinie te gaan...
Sommige neurologen maken zich er erg makkelijk vanaf dus ik ben erg benieuwd naar de rest...
Je klachten lijken inderdaad op nah maar ik ben geen dokter dus dat kan ik natuurlijk niet bevestigen.
Ik hoop voor je dat de nieuwe neuroloog wel je zaak serieus neemt dat zou al een stuk schelen.
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor Mystery1980 » wo sep 25, 2013 10:26 pm

Dank je Guus ;)

Komt de term "sluiering" je bekend voor als ik vragen mag?
Mystery1980

Ongelezen berichtdoor Guus » vr sep 27, 2013 7:34 pm

Ik heb lopen zoeken maar er is weinig over te vinden maar volgens mij betekend het zoiets als verhullen van iets of bedekken. in de vorm van een sluier ervoor houden.
Je mag alles vragen hoor ;)
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor Mystery1980 » vr sep 27, 2013 9:55 pm

Ik had inderdaad ook al gezocht maar bij de term "sluiering" kom ik ook niet echt wijzer?

En bij de term "wazige vlekken of vlekjes" kom je eigenlijk snel uit bij "MS", de klachten wat bij "MS" hoort, komen ook wel overeen met mijn klachten, maar ik wacht gewoon de MRI scan en de uitslag af...

Herken je b.v. wel druk op / in het hoofd?
Ik heb dit aan de linkse kant en vanaf dat ik wakker word t/m ik ga slapen en het wordt alleen maar erger als ik activiteiten doe....

Mocht je het herkennen, heb je ( of iemand anders natuurlijk ) hier een tip voor hoe er het beste mee om te gaan?
Mystery1980

Ongelezen berichtdoor Guus » wo okt 02, 2013 11:43 am

Ik heb het meer bij de slapen zeg maar als ik me te druk maak of over de grens heengaat.
Dan krijg je idd een soort druk.
Toch even pas op de plaats maken.
Het is toch een teken dat je teveel te snel wilt meestal.
Maar het kan ook "gewoon"letsel zijn ik ben geen dokter dus daar wil ik verder niet over oordelen.
Net wat je zegt even wachten op de scan is het beste ;)
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor Mystery1980 » wo okt 02, 2013 5:24 pm

Dank je Guus voor je reactie!

Ik leef in ieder geval echt toe naar de scan en naar de uitslag!
Maar nog "even" geduld hebben...

Ik ben inmiddels wel iets wijzer geworden de "sluiering" wil zeggen de "dichtheid" van de vlek en dit kan ook met meerdere dingen te maken hebben, dus uiteindelijk blijft het moraal van het verhaal toch afwachten ;)

Hou je op de hoogte en als me nog iets te binnen schiet, dan laat ik het je weten :)
Mystery1980

Ongelezen berichtdoor Mystery1980 » wo nov 06, 2013 10:00 am

Hoi Guus en de anderen :)

Even een korte update..

Bij de nieuwe scan zijn ( nog ) meer "witte stofafwijkingen" gevonden, maar dit is mij wel verteld maar staat niet in het verslag.
Bij navraag aan de neuroloog zegt deze "er staat niks van bij in het verslag dus....", wat lijkt alsof hij zelf de MRI scan niet eens bekeken heeft?

Er zijn gelukkig "geen aantoonbare afwijkingen" gevonden, maar zegt de neuroloog, dat wil niet zeggen dat er niks aan de hand is....gezien mijn klachten zou dat ook niet logisch zijn, helaas zijn er sinds een week of 5 a 6 nog "vagere" klachten bij gekomen.

Ik heb een neuro psychologisch onderzoek gehad, hiervan krijg ik ongv. half november de uitslag van, ik heb eind november een vervolg consult met de revalidatiearts en de orthoptist ( om te kijken hoe het dan met mijn ogen gaat ) en begin december mag ik nog een keer terug naar de neuroloog.

Dus zit nog steeds in de "medische molen", wordt vervolgd...

Groetjes
Mystery1980

Ongelezen berichtdoor Guus » do nov 07, 2013 5:55 pm

Dat is altijd effe doorzitten.
maar hopen dat er nu duidelijkheid in komt.
Succes !!
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Stelt u zichzelf even aan onze bezoekers voor?