NAH-cafee

De babbelbox hier kunt u over alles praten waar op het forum verder geen onderwerp voor is.

Moderator: Moderators

NAH-cafee

Ongelezen berichtdoor brainstorm » do apr 01, 2010 11:49 pm

In maart ben ik voor de tweede keer naar NAH-cafee geweest. Het was leuk en interessant, want er kwam een spreker iets vertellen over zijn boek "Heb ik een probleem dan?" wat gaat over Niet Aangeboren Hersenletsel. De eerste keer, dat ik daar was, waren er helaas, maar begrijpelijk, maar heel weinig mensen, vanwege het slechte weer toen. Dat was in februari, met al die sneeuw. Maar de eerste kennismaking met de vrijwillige begeleiding, die op zo'n avond aanwezig zijn, heb ik als heel positief ervaren, wat een goede motivatie is om vaker te gaan.
brainstorm

Re: NAH-cafee

Ongelezen berichtdoor Guus » vr apr 02, 2010 10:28 am

Ik denk dat het ook best leuk kan zijn maar ik heb het dit jaar nog wel ff te druk denk ik ;)
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor brainstorm » vr apr 02, 2010 1:17 pm

Ja, dat kun je denk ik het beste zelf bekijken, het is geen verplichting. Als je ernaartoe wilt, kun je gaan, maar als je iets anders te doen hebt, kun je ook een andere keer gaan, wanneer je wel tijd hebt.
De komende paar keer, dat ik ernaartoe ga, is er een thema-avond over jonge mantelzorgers (met jong verstaan ze, onder de 60 jaar), omdat er ook veel mensen zijn met NAH onder de 60 jaar.
En verder heb ik een zorgaanvraag gedaan, om daar 1 dagdeel in de week in een ontspannen sfeer en een veilige omgeving mee te kunnen doen aan hun activiteiten op het dagcentrum, zonder je weer aan te hoeven passen aan die hoge verwachtingen van je omgeving. Het is nog even de vraag of het CIZ daarmee akkoord gaat, want ik heb ook al een indicatie voor thuisbegeleiding en omdat ik nog werk (in de sociale werkvoorziening) gaan ze ervanuit, dat je geen gebruik hoeft te maken van een dagactiviteitencentrum, want als je werkt heb je immers dagbesteding. Maar het gaat mij om vrijetijdsbesteding en in deze reguliere maatschappij, zijn er hier niet echt activiteiten te vinden, waarbij ze rekening houden met de benodigde middelen en voorwaarden voor onze doelgroep.
Dat er weinig geduld is voor mensen als wij, is iets, wat nogal eens over het hoofd wordt gezien door zulke instanties. Maar mijn neuropsycholoog heeft een briefje geschreven (een motivatie), wat hun zou moeten overtuigen van de noodzaak hiervan. Ik hoop, dat dat helpt. Maar het NAH-cafee kan ik natuurlijk altijd naartoe gaan, daar is geen indicatie voor nodig. En het is 1 keer in de maand, dat is voor mij wel te doen.
Volgende week ga ik een keertje met een vriendin van mij mee naar ADHD-cafee (dat is ook gewoon in mijn woonplaats), om een keertje te kijken wat dat is, maar dat doe ik niet elke keer, want dan wordt het wel teveel, want zij heeft ADHD. Voor NAH-cafee moet ik een half uurtje rijden, maar ik ken de weg daarnaartoe wel goed, dus dat is geen probleem en een half uurtje rijden kan ik ook wel volhouden. Een uurtje rijden is al wat vermoeiender, vooral in een onbekende omgeving, of waar ik niet zo vaak kom en/of, waar je heel tegelijkertijd in de gaten moet houden en dus goed op moet letten (kost meer aandachts en concentratie). Maar dat is op de weg naar dat NAH-cafee bijna niet aan de orde, op 1 nieuwe rotonde na, die ik nog niet zo goed ken. Daar moet je van tevoren al bekijken in welke baan je moet rijden, want er zijn meerdere naastelkaar en zulke rotondes heb ik nog nooit eerder gereden.
brainstorm

Ongelezen berichtdoor Guus » do jun 17, 2010 6:43 pm

Tja ik heb het al druk genoeg met mijn hobbys en zo en dan nog werk..
En ik kan altijd wel ergens heen of zo dat is het probleem niet.
Maar ik vind het erg goed dat er nah cafes zijn en die moeten ook blijven vind ik lekker onder lotgenoten zijn is niks mis mee je kunt je verhaal even kwijt.. en dat is zeker belangrijk .

Ik doe het op andere manieren en dat is voor iedereen zijn of haar keuze.
Verder is het auto rijden ook wel minder maar ik heb een tom tom en dat scheeld enorm anders kon ik ook nergens heen zelfstandig..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » wo mei 15, 2013 10:59 am

Ben er nog nooit geweest, maar wil wel nog steeds een keer gaan.
Wat je vandaag niet hebt gedaan, kan je morgen altijd nog doen.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo mei 15, 2013 10:44 pm

ik ben er ook nog nooit geweest en ik denk dat de meeste daar mee zitten.
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » ma jun 03, 2013 3:51 pm

Ze zijn er niet voor niks en er zijn genoeg mensen, denk ik, die daar al wel een of meer keer geweest zijn. Dus wie dit leest en uit ervaring kan vertellen, ik ben een en al oor en misschien meer mensen met mij. Want ik weet geeneens wat ik me er bij moet voorstellen! En ik denk toch dat dat de drempel is...
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » di jun 04, 2013 11:43 pm

voor zover ik het begrepen heb zijn het kleine clubjes van een aantal mensen die bij elkaar komen of in een zaal of elders en dan gezellig praten over normale dingen.
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » za sep 21, 2013 10:51 pm

Maar ik heb er toch een of ander iets kleins tegen, dat er juist cafe's moeten zijn speciaal voor een doelgroep. Want ik ga toch liever gewoon naar een algemeen cafe, waar iedereen in en uit kan lopen.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 9:26 pm

Nou het voordeel van zon cafe is dat de muziek niet al te hard staat en er rekening gehouden word met je.
En je kunt praten over dingen die je dwars zitten zonder dat er raar gekeken word...
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Babbelbox