neuropsychologisch onderzoek

De babbelbox hier kunt u over alles praten waar op het forum verder geen onderwerp voor is.

Moderator: Moderators

neuropsychologisch onderzoek

Ongelezen berichtdoor brainstorm » do jan 14, 2010 9:47 pm

Volgende week dinsdag krijg ik weer een neuropsychologisch onderzoek. Dan worden er weer testen afgenomen om te kijken of er iets veranderd is in mijn informatieverwerking. Vorig jaar heb ik die werkgeheugentraining gedaan, die het functioneren van het werkgeheugen kunnen verbeteren. Hoewel ik het nog moeilijk vind oom direkt te kunnen zeggen, waarop het daadwerkelijk effect heeft gehad, lieten de resultaten van de trainingssessies wel verbeteringen zien.
Ik heb wel het idee, dat ik wat rustiger ben geworden in het reageren en wordt niet meer direkt zo heel boos. Dat zou inhouden, dat het ordenen ook wat beter gaat. Dat is ook één van de zaken die dat onderzoek uit moet wijzen.
Die dag heb ik verder ook vrij genomen, omdat het geestelijk best inspannend is. Ben benieuwd, wat voor opdrachtjes ik deze keer allemaal moet doen.
brainstorm

Re: neuropsychologisch onderzoek

Ongelezen berichtdoor Guus » wo jan 27, 2010 4:31 pm

Dat is dan een goed teken zij het dat je er nu misschien ook achterkomt hoe en waarom je steeds boos word..
Ik heb op klimmendaal een aantal ontspannings oefeningen gehad en nu voel ik het wel aankomen als ik booos begint te worden (niet altijd omdat het dan te snel gaat)
En dat helpt wel..
Als ik ïntelligenten"gesprekken moet voeren dan neem ik altijd vrij want dan kan ik toch niets meer erna :P
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor brainstorm » do feb 11, 2010 10:56 pm

Het neuropsychologisch onderzoek, dat ik zou hebben op 19 januari, is opgeschoven naar dinsdag 2 februari. In de nacht voor 19 januari werd ik ziek en heb de hele nacht doorgebracht tussen bed en toilet (buikgriep dus). Morgen ga ik verder met het onderzoek, waar ik op 2 febbruari mee begonnen ben. Dat was 's middags en werd na 2 uurtje geconcentreerd bezig zijn aardig moe. Daarom werd besloten om het in twee dagdelen te doen en de eerst volgende datum die ik kon, is dus morgen (12 februari). Op het werk hebben ze het liefst, dat je ziekenhuisbezoeken zoveel mogelijk in je vrije tijd doet (indien mogelijk natuurlijk). De uitslag krijg ik op 4 maart.

Gisteravond ben ik voor de eerste keer, naar NAH-café geweets (in Ommen-Overijssel). Ik woon zelf in Drenthe, maar dicht aan de provincie Overijssel) en is het NAH-café in Ommen voor mij het dichtsbijzijnde (een half uurtje rijden). Wegens de weerstomstandigheden, waren er deze keer niet veel mensen (wat logisch is natuurlijk). Ik ben samen met mijn Individueel thuisbegeleidster van de thuiszorg geweest. Wij waren zo eigenwijs om wel door dat slechte weer te gaan en hebben dat ook geweten ook. Vlak voordat we daar aankwamen, maakte we nog even een flinke schuiver met de auto en kwamen nog net niet tot stilstand tegen een boom (ging dus net goed, pffff!). Mijn begeleidster, die reed, kwam met de wielen in de berm (wat ze zelf niet doorhad, omdat er zoveel sneeuw lag) en begon te glijden, tja, houdt 'm dan maar eens in bedwang. Gelukkig was ze wel zo verstandig om niet op de rem te trappen en hem langzaam uit te laten vieren. We reden ook heel zachtjes, dus als we de boom wel geraakt zouden hebben, dan zou dat niet hard geweest zijn.
Een man die achter ons reed en het zag gebeuren, heeft de auto even weer goed op de weg gezet. Ik was wel zenuwachtig, toen we weer terug gingen, want we moesten weer over datzelfde weggetje, maar toen ging het gelukkig goed en dat was maar een klein stukje, daarna konden we weer de rijksweg op. Het weer was toen inmiddels wat opgeklaard, het was gestopt met sneeuwen en er werd ook gestrooid. Maar ja, het blijft oppassen in de wijken zelf.
De volgende keer, ga ik er wel weer naartoe(mits de weerstomstandigheden het toelaten teministe), want het lijkt mij wel leuk, nieuwe mensen ontmoeten en ervaringen delen en natuurlijk ook gewoon gezellig kletsen. De mensen met wie ik daar een gesprek gehad heb (om kennis te maken) en die de groep leiden, zijn heel aardig. Volgende keer komt daar een spreker, die iets gaat vertellen over NAH, waarover hij een boek heeft geschreven. Daar ben ik wel benieuwd naar.
brainstorm

Ongelezen berichtdoor hetty » zo feb 14, 2010 9:23 pm

Waar zit dat nahcafe in Ommen dan, vroeg het van de week aan iemand uit Ommen, maar zij wist het ook niet
hetty

Ongelezen berichtdoor brainstorm » vr feb 19, 2010 8:50 pm

Het NAH-café in Ommen zit over de brug en dan richting de campings. Als je op de N34 rijdt en vanuit richting Zwolle komt, dan moet je rechtsaf, de brug over en daarna ga je linksaf, een stukje aan de vecht langs. Na ongeveer 1,5 km staat aan de linkerkant een boerderij en daarbij staat ook een bord met de naam van dat dagcentrum, waar ook de NAH-café's worden georganiseerd. Het NAH-café in Ommen, bestaat ook nog niet zo heel lang, sinds een jaar heb, ik mij laten vertellen.
De afgelopen keer, waren er maar weinig mensen, maar dat had te maken met de weersomstandigheden. De volgende keer is op woensdag 10 maart en dan ga ik er weer naartoe. Dan komt er ook iemand iets vertellen over zijn boek over NAH. Dat lijkt mij wel interessant.
Ook lijkt mij het prettig om eens "live" met mensen te praten, ervaringen te delen en te kijken hoe mensen omgaan met hun NAH. Dat zal ook voor iedereen anders zijn, hoewel er ook voor velen, herkenbare situaties zullen zijn. IK heb met een paar mensen van de leiding een gesprek gehad en ze zijn heel aardig daar, voelde mij echt welkom. UIteraard blijf ik ook wel contact houden met de mensen waarmee ik normaal gesproken contact heb, maar het lijkt mij ook fijn, om eens bij mensen te zijn, waar je jezelf kunt zijn en niet steeds het gevoel hoeft te hebben, op te moeten boxen tegen de verwachtingen. Gewoon even echt ontspannen.
brainstorm

Ongelezen berichtdoor Guus » vr apr 02, 2010 10:41 am

Ik kreeg gisteren een vraag over een lotgenoten daggie? is dat weer wat?
We kunnen er best een organiseren weer was altijd best heel leuk en gezellig :D
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor hetty » vr apr 02, 2010 6:51 pm

Zelf ben ik lid van Cerebraal, dezestichting houd regelmatig avonden voor ons, nah patienten, met steeds verschillende onderwerpen, zelf ga ik naar een activiteitencentrum
in Zwolle, waar je de hele dag onder lotgenoten bent, dit is een fijne wereld om bij te horen, hier kun je jezelf zijn

groetjes hetty
hetty

Ongelezen berichtdoor Guus » do jun 17, 2010 6:38 pm

Daar is niks mis mee Hetty ;)
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » wo mei 15, 2013 10:58 am

Maar dat geconfronteerd worden met je eigen handicap, vind ik moeilijk.
Wat je vandaag niet hebt gedaan, kan je morgen altijd nog doen.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo mei 15, 2013 10:45 pm

dat gebeurd nogal eens hier als je weer eens tever gegaan bent maar jaaa morgen weer een dag :P
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » ma jun 03, 2013 3:44 pm

Ja, zo denk ik dan ook maar. (Je moet wel, je kan niet anders.)
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » di jun 04, 2013 11:44 pm

vrijdag gaan we het meemaken ik moet weer naar het uvw in arnhem...
Ik hou nu mijn hart al vast voor als die meneer moeilijk gaat doen...
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » za sep 21, 2013 10:38 pm

Ik ken dat
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 9:40 pm

Ging op zich wel soepel gelukkig ook de dokter maar de 40 uur blijven staan ik word er zo moe van... ze snappen het echt niet.. :(
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Babbelbox