werk

De babbelbox hier kunt u over alles praten waar op het forum verder geen onderwerp voor is.

Moderator: Moderators

werk

Ongelezen berichtdoor brainstorm » di dec 08, 2009 9:52 pm

Voor degenen die werken, wat doen jullie voor werk, hoeveel uren werken jullie per week en hoe ervaren jullie dat, wordt er voldoende rekening gehouden met jullie NAH en hoe reageren jullie erop, als dat niet zo is?
Zijn er mensen die werken met behulp van een jobcoach?
brainstorm

Re: werk

Ongelezen berichtdoor mieke » wo dec 09, 2009 11:13 am

ik werk 3 uur per dag vier dagen in de week, en er wordt rekening gehouden met mijn nah,en een job coach heb ik niet.Vind het supertof maar druk en wil het niet meer missen.
mieke

Ongelezen berichtdoor brainstorm » ma dec 21, 2009 8:09 pm

Wat voor werk doe je Mieke?
brainstorm

Ongelezen berichtdoor mieke » ma dec 21, 2009 8:20 pm

ik werk in een school,en verzorg de na schoolse opvang,behalve woensdag.
mieke

Ongelezen berichtdoor Guus » vr dec 25, 2009 3:46 pm

Ik doe nu schoonmaak werk leuke collega's maar niet helemaal mijn ding zacht gezegd..
Het enige wat het leuk maakt is het contact met de mensen en uiterraard de collega's.
Verder word ik er niet echt vrolijker van zeg maar..
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor brainstorm » do jan 14, 2010 9:50 pm

Hey Guus, wat had je graag voor werk willen doen?
brainstorm

Ongelezen berichtdoor brainstorm » do jan 14, 2010 10:02 pm

Hoewel ik blij ben dat ik een baan heb en mijn werk op zich ook best wel leuk vind, baal ik er soms toch van het beperkt zijn in mijn mogelijkheden. Ik kan best veel, als mensen maar bereid zijn om je de goede middelen te geven, die je nodig hebt om een vaardigheid te leren. Omdat alles zo snel moet en het liefst nog beter dan best, is men vaak niet bereid om iemand met een wat andere gebruiksaanwijzing de gelegenheid te geven, om het op zijn of haar manier te doen. Geld is belangrijk, daar draait alles om!! :x Vaak passen we niet in het plaatje van hoe men het graag wil hebben en val je buiten de boot. De aanpassingen die wij nodig hebben om de dingen wel goed te kunnen doen of leren, kosten vaak teveel tijd. Ik voel mij wel eens minder waard, omdat ik door gebrek aan middelen niet uit mijzelf kan halen wat erin zit.
Maar van de andere kant moet ik ook oppassen, dat ik niet teveel wil en dan weer overbelast raak. Dat voelt wel eens dubbel. Bovendien moet je ook nog uitkijken, dat je je baan in de WSW niet zomaar opgeeft, want dan kom je er ook niet gemakkelijk meer tussen. Ik heb sinds 2004 een vast contract.
brainstorm

Ongelezen berichtdoor hetty » do jan 14, 2010 10:45 pm

Maar hoe kom je aan werk dan?, soms mis ik ook wel een baan, heb vrijwillegerswerk gedaan, maar omdat ik nog fisio en mensendieck heb ben ik daar mee gestopt, heb in het verleden wel in de uishouding schoongemaakt, maar dit kan ik niet meer door rugklachten, vorige week heb ik te horen gekregen van de wmo dat ik nog 2 jaar hulp blijf houden, hier ben ik erg blij mee, maar het lijkt me soms best gezellig voor 2 dagen bij iemand te werken, als het maar kon.
en Guus, moest jij weer aan het werk dan?, of heb je hulp gehad van de uwv?, want die beloven toch om je te helpen met werk!!
hetty

Ongelezen berichtdoor Guus » wo jan 27, 2010 4:28 pm

Ik wil graag dingen met pc en internet doen..
En dat ga ik ook regelen ook het huidige werk ligt totaal niet in mijn straatje om het maar zachtjes te zeggen..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor brainstorm » wo maart 31, 2010 9:58 pm

Tja, hoe kom je aan werk? Dat zal niet zo gemakkelijk zijn. Wat zou je willen en wat zou je kunnen.
Ik heb een administratieve opleiding gedaan op MBO-niveau (KMBO), na het eerst geprobeerd te hebben op de MEAO, maar dat bleek toch wat te hoog gegrepen te zijn, gezien mijn problemen met rekenen. Gezien mijn problemen met het zelfstandig in de praktijk leren brengen van de vaardigheden, heb ik daar geen werk in kunnen vinden. Overigens, bij geen van alle werkzaamheden, die ik heb gedaan inc. de stages (maar ook productie en schoonmaakwerkzaamheden), is het mij gelukt om een blijvend baantje te houden, liep vooral op tegen het werktempo, maar ook de organisatie en planning van de werkzaamheden. Vooral in het vrije bedrijfsleven zijn er geen baantjes beschikbaar, waarbij je maar een deel van de werkzaamheden hoeft uit te voeren (je moet dus alles kunnen).
Ik werk in een WSW-bedrijf en daar doe ik wel de werkzaamheden, die ik doen kan, maar dat is niet het werk waar ik voor geleerd heb.
Nu ben ik ook geen type die gaat wachten totdat het geschikte baantje voorbij komt, want ik heb altijd alles aangepakt wat ik krijgen kon. Er kan dus ook nooit iemand tegen mij zeggen, dat ik het niet geprobeerd heb, ik heb mijzelf genoeg bewezen en heb helaas zo ook elke keer moeten ontdekken, dat ik vastliep. Toch heb ik elke keer de draad weer opgepakt, maar echt motiverend werkt het natuurlijk niet en is ook niet bepaald bevorderlijk voor je zelfvertrouwen.
Vooral in deze tijd kun je ook niet te kieskeurig zijn in het werk. Maar het wordt wel moeilijker om iets te vinden, wanneer je een onzichtbare "handicap" hebt.
Er wordt vaak gezegd, dat je moet kijken naar wat je nog wel kunt en dat is op zich ook zo, maar dan moet je wel de juiste middelen en voorwaarden krijgen om de werkzaamheden op jouw manier en jouw tempo te kunnen en te mogen doen.
Onze beperkingen hoeven niet persé een handicap te zijn, maar het wordt gewoon een handicap gemaakt, omdat alles zo goed en zo snel moet. Maar zelfs op de plek waar ik werk, zijn er nogal wat verwachtingen wat betreft teamwork en als je je daar niet aan aan kunt passen, dan pas je eigenlijk niet in het team.
Ik vraag mij wel eens af wat er tegenwoordig nog sociaal is aan een sociale werkvoorziening, want ook daar wordt de prestatiedrang al groter. Tot op een bepaalde hoogte wordt er rekening gehouden, maar je moet ook weer niet teveel vragen, want dan wordt het te lastig.
Ik heb inderdaad wel eens meer aandacht nodig op tijdstippen, waarop het eigenlijk niet goed uitkomt, omdat ik in bepaalde situaties niet altijd weet, wat ik moet doen of hoe ik iets moet doen en dus moet vragen. Maar dan is er niet altijd gelegendheid om antwoord te krijgen op die vragen, maar kan het zelf ook niet oplossen. Dat is wel eens lastig. Ook snap ik de bedoeling van een opdracht niet altijd direkt en dat is iets wat op mijn werk niet helemaal goed begrepen wordt en toch nogal eens tegenaan blijf lopen.
Maar ik ben pas geleden wel al beter voor mijzelf opgekomen. Wegens ziekte hadden we personeelstekort en ook in de kantine van de hoofdvestiging van ons bedrijf was veel ziekte en konden geen mensen naar ons toesturen. Ze konden mij dus niet garanderen dat ik geen hele dag bij de afwas hoefde te staan en zagen het als een noodgeval. Ik heb toen gezegd, dat dat niet mijn probleem moest zijn, want dan zou ik in al die situaties weer onder druk gezet worden. Daar pas ik nu voor!!
Ik heb er heel wat strijd voor moeten leveren om het zover te krijgen, dat ik dat niet langer dan een halve dag hoef te doen (wordt daar heel moe van, omdat je veel verschillende handelingen in korte tijd moet doen en vooral na de lunchpauze van de fabrieksarbeiders is het druk). De koffie en thee-activiteiten doe ik maar heel weinig meer, want dat vraagt heel veel tijsplannend en organiserend vermogen. Het gaat namelijk de hele dag door en moet verschillende keren naar verschillende afdelingen worden gebracht, plus op dat er ook nog koffie en thee op de tafels in de kantine zelf moet worden gezet voor elke pauze en dan nog alle vergaderingen en cursussen die er in ons bedrijf worden gegeven en waar ook koffie en thee naartoe moet, heel druk dus.
Maar alleen productiewerkzaamheden doen de hele dag, trekt mij ook niet. De hele dag hetzelfde moeten doen. Wat ik nu doe, zit nog afwisseling in.
Maar goed, ik ben blij, dat ik werk heb.
brainstorm

Ongelezen berichtdoor Guus » vr apr 02, 2010 10:36 am

Dat ben ik ook wel maar ik had vroeger het plan om op deze leeftijd al een eigen bedrijfje te hebben in de pc wereld dat werd even tot een van de onmogelijkheden toen ik door een dak moest vallen...
Nu doe ik het hobby matig dat gaat ook best.
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor brainstorm » za apr 10, 2010 7:23 pm

Hoi Guus,
Wat doe je zoal met de PC? Ik bedoel, waar bestaan je activiteiten uit, die je op je PC doet en wat had je gedaan als je daar je werk van had gemaakt (als je dat ongeluk niet had gehad)?
brainstorm

Ongelezen berichtdoor Guus » do jun 17, 2010 6:33 pm

brainstorm schreef:Hoi Guus,
Wat doe je zoal met de PC? Ik bedoel, waar bestaan je activiteiten uit, die je op je PC doet en wat had je gedaan als je daar je werk van had gemaakt (als je dat ongeluk niet had gehad)?

Ha brainstorm ..
nou ik doe heel veel met de pc ik zit meer achter de pc dan achter de tv zeg maar..
Dat is wel lekker makkelijk want je kan het ding gewoon laten draaien en weglopen als het even niet wil :D
Anders gaat tie op vliegles ...
Ik had een eigen bedrijfje willen hebben in de it pc repareren websites bouwen en dat soort dingen de pech is dat ik nu niets meer of heeel moeizaam dingen bij kan leren en het meestal snel weer vergeten ben.
Dus dat is niet eg handig als je een bedrijf hebt ook het typen geeft wat problemen tegenwoordig mijn hollands was best goed nu niet echt denderend meer..
Verder tja wat doe ik teveel om op te noemen.. ik kan het in ieder geval nu op mijn eigen tempo doen en dan gaat het wel soms ook niet dan hoor je wat "vreugde kreten" en dan hangen er van die donderwolkies boven de pc :D
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » wo mei 15, 2013 10:56 am

Ik werk als huisvrouw, bij mezelf, in mn eigen huis. Werk genoeg te doen...
Wat je vandaag niet hebt gedaan, kan je morgen altijd nog doen.
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo mei 15, 2013 10:45 pm

keer blazen en klaar toch? :D
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » ma jun 03, 2013 3:45 pm

Met vier katten? Was dat maar waar!
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » di jun 04, 2013 11:44 pm

4 nog wel :P
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor MonaLisa » za sep 21, 2013 10:41 pm

BLAAS :-,o blaas
MonaLisa

Ongelezen berichtdoor Guus » wo sep 25, 2013 9:39 pm

knapt het al op? :P
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Babbelbox