regenboog

Gedichten en gedachten kunt u hier plaatsen.

Moderator: Moderators

regenboog

Ongelezen berichtdoor henk bor » wo jan 11, 2006 8:39 pm

regenboog

de regenboog, ik kijk er altijd tegen op hij is zo, groot, onbereikbaar, vol mooie kleuren
en vraag me dan ook wel eens af, als hij zou veranderen in maar twee kleuren wat zou er dan met hem gebeuren?
ik stel mezelf voor de kleuren wit en zwart, bah wat een grauw ding is dat!
of de kleuren grijs en wit, nee ik geloof ook niet dat daar echte warmte in zit.
nee eigenlijk vind ik hem wel heel mooi zo, heel divers in vrolijke kleuren als je er dan ook voor staat te dromen denk je al gauw wat kan mij nou nog gebeuren?
ook denk ik wel eens wat zou ik die regenboog graag eens beklimmen, maar waar moet ik dan beginnen, ik zou heel graag eens boven op de regenboog willen zitten, zijn warmte willen voelen, over de mensen heen willen kijken, maar vooral dicht bij de mensen zijn die ik mis.
gelukkig is dit slechts een fantasie, en gebeuren deze dromen in het echt nie.
nee ik moet en wil het doen met de voetjes op de grond, vechten voor een nieuw bestaan met de mogelijkheden en de beperkingen die er zijn, maar wetend dat er van mij word gehouden, ook al ben ik niet zo groot maar wel met mijn mooie kleuren, soms onbereikbaar maar ik kan wel de warmte geven die mijn kinderen en mijn vrouw verdienen.

henk
henk bor

Ongelezen berichtdoor vlindertje » zo jan 15, 2006 10:59 pm

heey henk
mooi gedicht echt waar!!!!
vlindertje

Ongelezen berichtdoor Guus » ma jan 16, 2006 6:55 pm

en dat is die zeker!
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator