vlinder

Gedichten en gedachten kunt u hier plaatsen.

Moderator: Moderators

vlinder

Ongelezen berichtdoor maartje(www.clubvan100.nl » do dec 22, 2005 5:08 pm

Een poosje geleden heb ik een gedicht geschreven, misschien dat deze woorden aansluiten bij bepaalde gevoelens van mensen met NAH. Als je het geschikt vindt, mag je het gedicht wat mij betreft op je site plaatsen.

"Vlinder"

Ergens… achter in een donker woud heeft een rups een cocon om zich heen gebouwd
Het eeuwige kruipen maakte haar vreselijk moe ze sleepte zichzelf naar dit veilige plekje toe In haar cocon heeft ze kracht en warmte gekregen maar ze voelde zich ook eenzaam en kon zich niet bewegen
In de cocon bleef ze klein, en diep in haar hart wilde ze graag een vlinder zijn
Ze is alleen bang voor de enorme verandering die ze zal ondergaan en voor wat haar straks te wachten zal staan
Dapper als ze was besloot ze zich aan de natuur over te geven te vechten voor een gelukkig leven
Ze voerde in haar cocon een zware strijd raakte de controle over haar lichaam en haar leven kwijt
Op een dag scheen er een zonnestraaltje door haar cocon dit is het moment waarop voor haar een nieuw leven begon
Ze ontpopte zich in de warmte van de zonnestralen ze voelde dat dit de bron was waar zij echte liefde kan halen
Haar kleurrijke vleugels spreidde ze uit in het licht ze genoot van haar vormen, een prachtig gezicht
Ze vloog over zeeën, langs bergen, door dalen, ze rustte op bloemen en durfde nectar te halen Ook hield ze van sterren en vloog graag bij nacht de aangename stilte heeft haar tot eindeloos dromen gebracht
De wereld lag voor haar open, ze voelde zich vrij diep in jouw hart zit deze vlinder… die vlinder dat ben jij

Veel liefs Maartje
maartje(www.clubvan100.nl

Ongelezen berichtdoor Guus » vr dec 23, 2005 12:16 am

Maartje ik vind je gedichten erg mooi als jij denkt dat ze een plekje op de site moeten krijgen zullen we dat zeker overleggen maar ze staan al hier door iedereen te zien ik wil daar zeker aandacht aan geven op de site maar aangezien het allemaal erg hectisch was de afgelopen week voor mij (wegens het opbouwen van de site en het forum) doe ik het even iets rustiger aan :)
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Gedichten en gedachten