Stel dat..

Gedichten en gedachten kunt u hier plaatsen.

Moderator: Moderators

Stel dat..

Ongelezen berichtdoor Guus » ma apr 10, 2006 6:27 pm

Stel dat...

Je krijgt een ongeluk.
Je daardoor je baan verliest.

Je jaren tegen de hoofdpijn vecht.
Je jaren tegen de dingen knokt die je niet meer aankunt.
Je jaren tegen dingen aanloopt die ineens verdwenen zijn uit je hersens.
Je jaren niet weet wat je hebt en waarom het niet meer wil.
Je jaren van het kastje naar de muur word gestuurd.
Je jaren ruzie maakt omdat je chagrijnig bent.
Je jaren weet te redden maar altijd net op het randje.
Je al jaren je kennissen niet meer ziet omdat ze je maar raar vinden na dat ongeluk en je niet meer snappen.

Je dan ineens te horen krijgt je hebt een hersenenkneuzing.

Stel dat je wereld op dat moment even instort

Nou ja stel dat het zo gebeurt dan heb je toch weer jaren om op te krabbelen en te leren leven met je nieuwe ik?

Stel dat je het even niet meer ziet zitten en er toch een luisterend oor is denk je dat het dan zal helpen?

Wij denken van wel......................

Stel dat de wereld lekker door draait en jij, zij het met je beperkingen er toch wel wat van kan maken, je moet er alleen een klein dingetje voor doen .... accepteren wat en wie je nu bent.....
Stel dat het niet even meevalt dan is dat luisterende en begrijpende oor misschien net wat je nodig hebt...........

Als je dit begrijpt snap je ook het waarom van deze site...
De boodschap die je hier kunt lezen is als volgt kijk eerst waarom iemand raar doet en oordeel niet misschien liggen de zaken niet zoals jij denkt dat ze zijn en zou er meer begrip moeten zijn voor mensen die niet zo kunnen als een ander.

Stel dat het al zover zou zijn wat een mooie wereld hadden we dan.............

Nou ja, weer tijd om wakker te worden en toch even terug naar de realiteit..........
Als laatste deze: bedenk niet wat anderen voor jou kunnen doen maar jij voor anderen ...........
Dan zijn we al aardig op weg.. denk ik.
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Ongelezen berichtdoor henk bor » di apr 11, 2006 7:53 am

dat is mooi gesproken Guus, Positief denken kan de wereld doen veranderen.

groetjes Henk
Kijk ook eens op http://www.nah-info.nl
henk bor

stukje

Ongelezen berichtdoor hetty » di apr 11, 2006 4:13 pm

wat een goed stukje, daar kun je helemaal even stil van worden, maar wat er beschreven staat, is allemaal waar! je vrienden van toen blijken niet echte vrienden te zijn, en als iemand, een vreemde je hoort praten, zie je ze al denken, wat heeft die dan? vanmorgen was ik in het dorp, een paar winkels waar ze me niet verstonden, dan baal ik als een stier en wordt ik boos, want dan moet je duidelijk artikuleren, bahhhhhhhhhh

henriette
hetty

Ongelezen berichtdoor Guus » wo apr 12, 2006 9:33 am

Ja ja het borrelde ineens omhoog en ik wilde het toch hier maar neerzetten omdat het ook wel zo is vond ik..de lijst kon langer maar ik vond het wel genoeg toen ik het typte.

Maar ach henriette zulke dingen moet je je niet teveel aantrekken hun kunnen er niets aan doen en jij ook niet en je zult toch je boodschappies moeten doen :)
Sommigen dingen zijn zoals ze zijn en ik accepteer ook nog lang niet dat alles niet meer zo gaat zoals vroeger en dat zal voor mij toch wel een hekel puntje blijven....
Ik en nah.... maatjes voor het leven..
Guus
Administrator
Administrator

Keer terug naar Gedichten en gedachten